تماس با ما

7416 63 22 (021)

نحوه عملکرد و تولید صدا در آژیرهای موتوردار صنعتی

نحوه عملکرد و تولید صدا در آژیرهای موتوردار صنعتی

آژیرهای صنعتی یا به اصطلاح آژیرهای سیرنی و آژیرهای بادی با چرخش پروانه و شکاف های موجود در استاتور ایجاد صدا می کنند.

این آژیرها به وسیله چرخش پروانه با دور بالا و شکاف و محفظه های موجود در استاتور جریان هوا را به سرعت و به طور منظم قطع می کنند و باعث ایجاد صوت می شوند ، این آژیرها بستگی به مدل و طراحی می توانند سطح صدا از 100 دسی بل تا حداکثر 135 دسی بل را در 30 متر ( 100 فوت ) ایجاد  کنند. ( در این قسمت میتوانید انواع محصولات و مشخصات آژیرهای صنعتی موتوردار تولید شده توسط گروه صنعتی ایران سیرن را مشاهده نمایید ).

آژیرهای موتوردار از یک روتور و یک استاتور برای قطع جریان هوا استفاده می کنند که توسط پره های شعاعی در موتور در حال چرخش از طریق آژیر منتقل می شود. از آن جایی که توان خروجی صدای این نوع آژیرها از هر جهت در هر زمان یکسان است بنابراین باعث پخش صدای 360 درجه و واضح در تمام نقاط می شود.

در طراحی های مدرن و تغییرات اعمال شده توسط گروه صنعتی ایران سیرن و چندین سال تحقیق و بررسی و توسعه در این زمینه توسط متخصصان داخلی باعث بهبود چشمگیر و عملکرد فوق العاده عالی این آژیرها نسبت به آژیرهای قدیمی و نمونه های خارجی شده است.

در طراحی های قدیمی و اکثر نمونه های خارجی بررسی شده توسط این شرکت مشخص شد که عملکرد آن ها فقط به صورتی است که جریان هوای موجود را قطع کرده و باعث ایجاد صدا می شوند ، ولی همانطور که به آن اشاره شد آژیرهای تولیدی این شرکت عمل مکش هوا را نیز به پروانه و استاتور اضافه نموده تا میزان هوای زیادی وارد شده در نتیجه صدای با برد بالاتر و واضح تر ایجاد می کنند.

ولی همانطور که در بالا به آن اشاره شد طراحی های مدرن و تغییرات صورت گرفته توسط این شرکت در محصولات تولیدی خود جهت افزایش برد و کیفیت صدا در گام اول پروانه به صورتی طراحی و تغییر یافته که در ابتدا عمل دمندگی هوا صورت می گیرد و حجم بسیار زیادی از هوا وارد پروانه و استاتور می شود سپس عمل قطع هوا توسط باز و بسته شدن شکاف های موجود صورت می گیرد ،  از بهبود ها و تغییرات اساسی دیگر ایجاد شده کاهش چشمگیر فاصله استاتور و پروانه شده و همچنین لبه شکاف های استاتور و پروانه بصورت تیز و نه تخت طراحی شده که عمل برش هوا را بهتر انجام داده و در نتیجه موجب ایجاد صوت و صدایی با دسی بل بالاتر ، واضح تر و برد بسیار بالا شده است و حداکثر کاراییی را دارا می باشد.

از تغییرات اساسی دیگر در محصولات تولیدی این شرکت استفاده از آلیاژ آلومینیوم می باشد که آن نیز به نوبه خود نقش اساسی در افزایش ایجاد صدا و افزایش طول عمر محصولات دارد.

از مزایای آژیرهای موتوردار و صنعتی نسبت به آژیرهای الکترونیکی ، می توان به این مورد اشاره کرد که معایب آژیرهای الکترونیکی که فقط جهت پخش صدای 180 درجه دارند و برد بسیار کمتری دارند را حل کرده و صدا بصورت 360 درجه و با برد بسیار زیاد پخش می شود.

سبد خرید